Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

09 Januari 2017 | Australië, Sydney

De vlucht naar Sydney verliep sneller dan we dachten. Op onze papieren staat ruim 4 uur, maar de piloot gaf aan dat het 3,5 uur zou zijn. Dat scheelt weer. Er werd ook een maaltijd geserveerd aan boord. Daar hadden we ook niet echt op gerekend. Dat was dus een leuke verrassing.
Na een wat turbulente landing verliep alles vlot. Omdat het een domestic flight is, was er geen paspoort controle. Onze koffers rolden snel van de band en een taxi was ook vlug gevonden. Om 23.00 uur waren we in ons hotel. Het Travellodge Hotel Sydney ligt op een mooie centrale plaats in het centrum. Dichtbij veel hoogtepunten en vlakbij een station en bushaltes.

Zondagochtend hadden we om 11.00 uur afgesproken met vrienden Circular Quay 5. Ongeveer 2 km hier vandaan. Een leuke ochtendwandeling door Hydepark naar de haven.
Wij hebben nog even een opal card moeten halen. Dat is een ov chipkaart, nodig voor al het openbaar vervoer (ook de boten) in Sydney. We hebben er 30 dollar opgezet. Dat was genoeg voor ons verblijf hier.
Onze vrienden waren er snel en met de ferry zijn wij naar Cockatoo eiland gevaren. Dat eiland werd oorspronkelijk gebruikt als gevangenis. Later is het een werf geworden waar boten gebouwd werden. In de oorlog is het gebruikt om schepen om te bouwen en daarna als opleidingscentrum. Nu is het een toeristische bestemming. We hebben daar rondgewandeld, bijgepraat, geluncht en zijn toen weer teruggegaan met de boot.
Na aankomst op Circular Quay zijn we met z'n allen naar de Botanische tuin gegaan. Daarna afscheid genomen. Don en gevolg zijn met de bus teruggegaan naar Bundeena. Wij hebben de Art Galery nog bezocht en zijn daarna teruggewandeld naar het hotel.

Maandag (9/1) hebben we na het ontbijt de bus genomen naar Bondi Beach. Dat strand heeft wereld faam. Wij wilden met eigen ogen zien hoe het daar is. Toen we daar aankwamen, zijn wij eerst op zoek gegaan naar Aboriginal rotstekeningen. Die vonden we met enige moeite (iedereen aan wie wij het vroegen, wist niet waar ze waren) vonden we ze op de golfbaan.
Daarna naar het beroemde strand gelopen. Joop heeft een duik in zee genomen en ik heb het strandleven zitten bekijken. Dat ziet er gewoon gezellig uit. Mensen in het water, mensen aan het zonnen, mensen op de boulevard. Het is een mooi strand aan een mooie baai.
Daarna hebben we de kustwandeling gedaan. Dat is een trail van 6 km langs de kust naar Congee. Het loopt langs en over rotsen, langs gezellige baaien en over een kerkhof. Leuk om te doen, mooie uitzichten. Enkele baaien hadden een natuurlijk zwembad in zee. Rotsen schermen het strand af waardoor je rustige poelen krijgt. Leuk hoor. Veel mensen daar aan het zwemmen.

In Congee hebben we de bus teruggenomen naar de city. In het hotel even thee gedronken en toen weer op pad naar het Australisch museum. Heel interessant en mooie dingen gezien. Was zeker het bezoek waard. Daarna doorgelopen naar Circular Quay waar we hebben gegeten en terug naar het hotel via het operagebouw, de botanische tuin en Hydepark. Is een mooie wandeling. Het was een volle en hele leuke dag.

Morgenochtend verlaten wij Australië en vliegen naar Bali waar wij 5 dagen zullen blijven.

• 09 Januari 2017 - 11:33

Mariette:

Wat een prachtige ervringen allemaal. Geniet nog even op Bali voordat je het koude nederland weer gaat opzoeken. Goede reis verder.

• 09 Januari 2017 - 12:06

Marion:

Fantastisch om al die mooie plekken te kunnen zien. Super.
    Voor straks weer een goede vlucht en heel veel plezier op Bali