Van Busselton naar Walpole - Reisverslag uit Walpole, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu Van Busselton naar Walpole - Reisverslag uit Walpole, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

Van Busselton naar Walpole

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

18 December 2016 | Australië, Walpole

Op 16 december zijn we vertrokken uit Busselton richting Walpole aan de zuidkust. We reden door bossen waar veel verbrandde bomen te zien waren. Die brandschade is ook weer aan het herstellen. Er was ook vers groen te zien.
Wij hebben een lunch stop gehouden bij de Beedelup Falls. Een dagpas kost $12, maar daarvoor mag je alle natuurparken in dat gebied bezoeken. We hebben meerdere soorten papagaaien gezien een ook een kookaburra.
Dit deel van het land is bekend om zijn bossen en enorme bomen.
Wij hebben een bezoek gebracht aan de Gloucester tree, een 53 m hoge karri eucalyptus, die als uitkijkpunt voor de brandwacht werd gebruikt. Je mag daar inklimmen als je wilt. Dat hebben we gedaan al zijn wij niet helemaal naar het topje geklommen.
We hebben gekampeerd bij Rest Point Holiday Village, aan de oever van de Norralup inlet. Een soort meer waar rivieren in uitkomen, maar dat ook in verbinding staat met de oceaan.

17 december zijn wij daar weer vertrokken. We hadden geen vast plan en zijn eerst naar de tourist information in Walpole gegaan. Een vriendelijke meneer stelde een aantal activiteiten voor de dag voor. Dat klonk zo aantrekkelijk dat we zijn advies hebben opgevolgd.
Binnen 5 minuten hadden we de ecocruise en tree top walk geboekt. De ecotour begon om 10 uur dus meteen naar de haven, waar we met 15 personen instapten. Onze gids Gary, was een echte entertainer met veel feitjes en weetjes.
Gary is van Italiaanse afkomst en maakte duidelijk dat Walpole het centrum is van de wereld: via verhalen over Tolstoi, Emile Zola, geheime agentes, schrijvers en rechtsgeleerden. Alles komt samen in Walpole. Daarnaast veel informatie over de natuur. Hoe een zwam (Dieback) bomen vernietigt (vandaar dat onze schoenen met antiseptische middelen bespoten werden.) Iedere nationaliteit krijgt zijn eigen voorlichting via foto’s, poppen, wereldbol etc. Slangenbeten, giftige planten, periodiek systeem en de platen tektoniek worden allemaal in stelling gebracht. Wij, en alle andere passagiers, hebben ons enorm vermaakt.
Na de lunch gingen we richting Giant Tingle Tree. Een ca 400 jaar oude boom met een hoogte van ca 75 m, die van onderen hol is en nog steeds doorgroeit. De omtrek van 24 m is indrukwekkend. Tot slot via de Valley of de Giants naar de Tree Top Walk, waar je inderdaad, via loopbruggen, wandelt door de toppen van de bomen. Dat zijn inderdaad giants. Het platform op 40 meter hoogte, was het hoogste punt van de wandeling.
Vervolgens doorgereden naar Peaceful Bay waar we de nacht op de camping aan zee hebben doorgebracht. Achter de camper dook een kangoeroe op die daar rustig een paar uur heeft zitten eten.

• 19 December 2016 - 22:48

Marion:

Wat is een kookaburra? Ik ga straks ffff googelen
    Wat geweldig om zo hoog tussen de toppen van de bomen te lopen. Je moet geen hoogtevrees hebben :-)
    En wat gaaf die boom die hol is en toch door kan groeien.......de natuur is groots!
    Wat een reis.

• 19 December 2016 - 22:52

Marion:

Hier ben ik weer even.....het is een vogel :-)
    En wat voor een. Heel mooi Ik zag ook op een foto dat hij kleien vogeltjes aan het eten was.......even iets minder :-(