Aangekomen in Broome - 15 november - Reisverslag uit Broome, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu Aangekomen in Broome - 15 november - Reisverslag uit Broome, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Broome - 15 november

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

16 November 2016 | Australië, Broome

Vlak voor het vertrek uit Halls Creek merkten wij dat de stroom binnen de camper was uitgevallen. Omdat we al een paar dagen problemen hadden met het aansluiten van de kabel, dachten wij dat het aan de kabel lag.
Van Apollo toestemming gekregen om een nieuwe te kopen en dat ook gedaan.

Wij wilden die avond Broome bereiken en hadden dus een lange rit voor de boeg. Een groot deel van de tijd waren wij de enigen op de weg. Geen tegenliggers en geen inhalers, alleen wij en het uitgestrekt Australische landschap met hier en daar die indrukwekkende Boab bomen.

Na een lange rit van 700 km kwamen we in Broome aan. De temperatuur is hier, met 34C, wat lager dan in het binnenland.

Het was niet moeilijk om een plek op een camping te vinden. Wij zijn neergestreken op het Palm Grove Beach Resort, dat vlakbij zee ligt.

Bij het aansluiten van de nieuwe kabel bleek dat we nog steeds geen power hadden. Daarom gebeld met Apollo in de hoop dat ze snel iemand zouden sturen. Dat bleek niet het geval. Ze hadden het druk en zouden de volgende dag contact opnemen. Dat was een tegenvaller. Gelukkig konden we terecht in de camping keuken waar licht en allerlei apparatuur beschikbaar was. Die nacht hebben we de deuren van camper open laten staan om enige verkoeling te krijgen. Gelukkig waren er geen muggen.

De volgende ochtend stond in het teken van Apollo. Joop heeft wel 5 keer contact met iedere keer iemand anders van Apollo en iedere keer moest opnieuw worden uitgelegd wat er aan de hand was.

Aan het eind van de ochtend kregen we een adres van een firma waar we naartoe zijn gegaan. Daar is een nieuwe aansluiting gemonteerd op de camper. Alles is doorgemeten en getest en nu hebben wij weer stroom. Wij zijn blij dat het allemaal nog redelijk snel is opgelost.

De rest van de dag hebben wij rustig aan gedaan. 's Avonds een prachtige zonsondergang boven de Indische Oceaan gezien.

Vanmorgen, donderdag 17/11, hebben wij besloten om nog 2 dagen hier te blijven. Het is hier prettig, er is genoeg te doen en zo maken we ook gebruik van de aanbieding van 3 dagen betalen en de 4e nacht is gratis.

Vandaag zijn we naar Chinatown gereden. Dat is het centrum van de stad en tevens het oudste gedeelte. Bij de tourist information informatie gekregen over een aantal leuke dingen: afdrukken van dinosaurussen die bij laagtij te zien zijn, en de staircase naar de maan die vanavond om 9 uur te zien is. Verder wat boodschappen gedaan en bij het parel informatiecentrum gekeken. Broome is groot geworden door de parelindustrie.

Wij waren van plan om op 17 november naar het fenomeen staircase to the moon te gaan kijken. Dat is te zien als de volle maan bij laagtij opkomt. Dan is het net of er een verlichte trap van het water naar de maan gaat.
Toen we weg wilden rijden, bleek dat de rechter koplamp kapot was. Joop heeft overal gezocht in de camper, maar er waren geen reservelampen te vinden. Dus weer gebeld naar Apollo om dit defect door te geven. Was geen probleem, binnen een uur zou er iemand komen om de lamp te vervangen.
Binnen een uur werd er weer gebeld om te melden dat er de volgende ochtend om 8 uur iemand langs kon komen. Geen staircase voor ons dus.

Op vrijdagochtend 18/11 zijn wij om 's ochtends om 6 uur naar Gantheaume Point gereden om de voetafdrukken van dinosaurussen te zien. Dat kan allen als het getij lager is dan 2 meter. Dat was het die ochtend. Wij hebben inderdaad een aantal voetafdrukken gezien. Dat is toch wel bijzonder.
Ook heel leuk om al het leven in die kleine getijde poelen te zien. Dit keer kwamen we zelfs een kleine inktvis tegen, die zich onder een steen probeerde te verstoppen.

Toen wij terugreden naar de camping werden wij gebeld door Apollo. Er zou niemand langskomen, maar wij kregen het adres van een bedrijf waar wij langs konden gaan om de lamp te laten vervangen.
Dat hebben wij dus gedaan en het euvel is deskundig verholpen.
Wij hopen dat het hierbij blijft wat camperproblemen betreft.

Een bezoek aan het Broome museum stond daarna op het programma. 's Middags hebben wij verkoeling gezocht in het zwembad van de camping.
Een prachtige zonsondergang terwijl wij zaten te eten bij Zander (een restaurant aan zee) was een mooie afsluiting van de dag..

• 16 November 2016 - 14:58

Dolf En Karoly:

balen zeg dat gedoe met die stekker

• 06 December 2016 - 21:40

Marion:

Met recht: balen als een stekker.