Bali - dag 1 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu Bali - dag 1 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

Bali - dag 1

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

03 November 2016 | Indonesië, Kuta

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt stond verkenning van de buurt en een bezoekje aan het strand op het programma.

Het hotel ligt vlakbij zee, maar de weg naar het strand was niet makkelijk te vinden omdat daar weinig paden heen leiden. Toen we een shopping mall binnenliepen, bleek de zee aan de andere uitgang daarvan te liggen.

Na een wandeling over de promenade vonden wij de toegang tot het strand en heeft Joop zijn eerste snorkelduik genomen. Er was helaas weinig te zien. Slecht zicht en weinig zeeleven. Daarvoor moet je op andere plekken bij Bali zijn. Daar gaan wij misschien een van de komende dagen naartoe. Hoe moeten we nog uitvinden. Er zijn georganiseerde trips, een taxi naar het noorden, een boot naar een eiland, of openbaar vervoer - wij zien het nog wel.

's Middags even bij het zwembad vertoefd en daarna verder gegaan met verkenning van de buurt. Een supermarkt gevonden en een aantal tempels tegengekomen. In een ervan vond een kleine ceremonie plaats waar enkele mensen aan deelnamen.

Het was erg warm vandaag. Dat vonden de lokale mensen zelf en wij ook. De thermometer gaf 35C aan.

Heerlijk gedineerd in het restaurant van het hotel. Joop een kipmaaltijd en Marianne een Indische nassi schotel.

We moeten er wel even aan wennen dat 1 miljoen rupiah gelijk is aan ca Euro 70. We hebben al 10 duizenden aan fooi gegeven. Dat voelt vreemd.

• 04 November 2016 - 18:58

Olly:

have fun zal wel droog en warm zijn daar. Je loopt de regen en kou dus mis xxxxxxxxx

• 08 November 2016 - 18:57

Henny:

Ik heb al genoten van dit stukje. Ik verheug mij op de rest. Nico en Henny

• 06 December 2016 - 21:19

Marion:

Is het niet benauwd warm?
    Geen idee eigenlijk.
    Maar dat je zo de zee in kan en snorkelen.......super.