Van Bunbury naar Busselton - 12 december - Reisverslag uit Busselton, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu Van Bunbury naar Busselton - 12 december - Reisverslag uit Busselton, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

Van Bunbury naar Busselton - 12 december

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

14 December 2016 | Australië, Busselton

Op 12 december zijn wij 's morgens vertrokken uit Bunbury. Zonder vast doel maar dachten aan Margaret River of Augusta. Allemaal niet zo ver rijden. Busselton zag er in de reisgids ook wel aardig uit.

Wij zijn hier en daar gestopt om koffie te drinken o.a. in het Ludlow Tuart Forest Park. Onderweg daarheen zagen we verschillende keren kangoeroes die, zodra we uit de auto stapten, snel wegsprongen. Van een ouder stel dat wij onderweg tegenkwamen, kregen wij het advies om naar de Anglican Camsite, even buiten Busselton te gaan.
Die raad hebben wij opgevolgd en daar staan wij nu.
Een mooie plek en lekker rustig. Als we vanaf de camper een grasveldje oversteken staan we op het strand.

Op 13 december hebben we de Margaret regio bezocht. Eerst zijn we naar Dunbourough gereden en vandaar naar Cape Naturaliste waar het150 jaar oude Cape Naturaliste Lighthouse staat. In het gebied is ook een aantal grotten te vinden. Die zijn allemaal te bezoeken. Vonden we een beetje veel voor 1 dag. We zijn de Ngilgi Cave (spreek je uit als Nilgie) ingegaan. Deze grot is ongeveer 45 m diep en is zo'n 750 lang. Veel stalagtieten en stalagmieten te zien. Een heel stelsel van trappen en doorgangen. Wij hebben de vrije route gekozen. Na uitleg van de gids mag je hier vrij ronddwalen in een gedeelte van de grot. Was mooi en leuk om te doen.

Langs de kust veel mooie stranden en kleine baaien. We hebben geluncht bij Yallinggup. Hier zou ook een afgeschermde lagune moeten zijn met koraal. Het water was ruw en we denken niet dat er koraal was. Daarna naar Gracetown, dat (volgens een stel dat wij onderweg spraken) vooral bekend is om een mooie baai en het heldere water. De golven waren dit keer vrij hoog en er stond een stevige wind.
Vervolgens gereden door het wijngebied van Margaret River en een bezoek gebracht aan het stadje met dezelfde naam. Een bezoek aan een wijngaard en proeven van wijnen hebben we overgeslagen omdat we nog moesten rijden.
Cape Leeuwin stond daarna op ons programma. Daar waren we om 16.00 uur mooi op tijd zijn om nog net de kaap te bezoeken. Hier komen de Indian Ocean en de Southern Ocean bij elkaar. De vuurtoren daar is een van de hoogste van Australië.
Op weg terug naar de camping nog langs de Karri eucalyptus bomen gereden die te zien zijn in het Boranup Karri Forest. Zeer rechte en zeer hoge bomen met als het ware broccoli in de kruin. Het was een koele en bewolkte dag. Temperatuur 18,5 tot 19,5 graden met een en een frisse wind.

Op 15 december, Joops verjaardag, zijn wij naar het Busselton Jetty Underwater Observatorium gegaan. Deze jetty is met 1.841 km lengte, de langste jetty op houten palen in Australië. Het Un-derwater Observatorium bevindt zich vlak voor het einde daarvan en bestaat uit 3 niveaus: 1) net onder de zeespiegel, 2) op 3 meter diepte en 3) op 7,5 m diepte. Onze gids, Warren, wist veel te vertellen over al het leven hier. Op de palen groeien zeepokken, koralen, sponsen etc. Het was zeer kleurrijk. Leuk om te zien wat er toevallig langs kwam zwemmen. Er was ook een vissen service station. Geen haaien gezien dit keer, maar kleine vissen die schoongemaakt werden door nog kleiner spul.
Naast het observatorium is een zwemplateau. Joop is daar het water in gegaan om onder de jetty te snorkelen. Dat is best spannend zo ver in zee. Gelukkig waren er geen haaien in de buurt.

• 14 December 2016 - 11:39

Mariette:

Hi Joop en Marianne, wat een bijzondere reis maken jullie toch. Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Heerlijk zo op je gemak het land ontdekken en proeven. Geniet nog lekker van de komende dagen en weken. Joop alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Veel plezier.

• 15 December 2016 - 22:09

Ron&astrid:

Joop, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het is nu 22.00 uur dus het is in Nederland nog gerechtigd om je te feliciteren ;-)

Groetjes, Ron en Astrid

• 19 December 2016 - 22:40

Marion:

Ik ben veel te laat maar wil toch ook nog Joop feliciteren met zijn verjaardag. Zo te lezen hebben jullie er weer wat moois mee gedaan.
    Dat Underwater Observatorium lijkt mij echt geweldig.
    Ik kijk weer uit naar het volgende beschrevene........