van Kununurra naar Halls Creek - Reisverslag uit Katherine, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu van Kununurra naar Halls Creek - Reisverslag uit Katherine, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

van Kununurra naar Halls Creek

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

14 November 2016 | Australië, Katherine

Kununurra bleek een heel plezierige plaats te zijn. Aardige mensen bij de Tourist Information, prima supermarkt en genoeg te doen in de omgeving. Als het er niet zo warm was geweest, waren we zeker wat langer gebleven.

Op aanraden van de dames van het tourist info bureau zijn we naar een uitkijkpunt gereden. Mooi uitzicht over de plaats. Voor een nog beter uitkijkpunt (met 360 graden zicht op de omgeving) was een wandeling van 2 uur nodig. Dat hebben we niet gedaan.

Halls Creek was het doel voor vandaag. Een rit van 380 km. Onderweg goed uitkijken voor loslopend vee en wild. Dat bleek geen overbodige waarschuwing. Langs de weg veel koeien en paarden gezien. Een keer, door prima remwerk van Joop, een koe het leven gered.

Nadat we een plekje op het caravan park hebben geregeld, hebben we eerst een verkoelende duik in het zwembad genomen. Daarna op naar de 'Chinese muur'. Dat is een kwartslaag van ca 6 meter hoogte die door het landschap slingert.

Toen we terug waren op de camping barstte een onweersbui los. Dat frist lekker op. Met 23 graden is het nu aangenaam buiten.

• 06 December 2016 - 21:35

Marion:

Wat een mooie camper. Lekkere grote ramen. Hadden jullie zowat een lekker biefstukje gehad.