Van Darwin naar Katharine - Reisverslag uit Darwin, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu Van Darwin naar Katharine - Reisverslag uit Darwin, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

Van Darwin naar Katharine

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

12 November 2016 | Australië, Darwin

Het is erg heet. Er zijn hier 2 seizoenen: droog (van mei tot oktober) en nat (van november tot mei). Het eerste is warm en het 2e is heet.

Vandaag 12 november, was het bij het opstaan al 34C. Even buiten ontbeten en daarna snel vertrokken. Ons volgende doel is Broome. Dat ligt bijna 1900 kim verder ten zuidwesten van Darwin.

Met onze 'gewone'camper kunnen en mogen wij alleen via verharde wegen rijden. Dus via de Stuart Highway richting Katherine. Een weg die wij al eerder gereden hebben, min of meer bekend is en daarom mooi om te wennen aan het rijden hier.

In de loop van de dag werd het almaar warmer en vanmiddag gaf de thermometer ruim 40C aan. Iets te warm om buiten te zijn. Wij zijn heel blij met onze airco. Tijdens het rijden werkt die gewone airco en tijdens het kamperen doen we unit op het dak aan. Daar is wel stroom voor nodig. Voorlopig overnachten wij alleen op campings met stroomaansluitingen.

Rond 16.00 uur zijn wij gestopt bij de Big4 camping in Katherine. Ook hier voldoende ruimte. Hier en daar staat een camper.
We zochten snel verkoelen en waren blij met het zwembad. Dat is redelijk groot en overdekt met zonneschermen. Het water was daardoor aangenaam. Daar fristen wij echt was van op.
Wij hebben een take-away maaltijd gehaald. De zon ging onder en wij wilden buiten eten. Nu was het niet de hitte, maar de steekvliegen die maakten dat wij toch maar in de camper gingen eten.

Nu wij toch binnen zitten, een mooie gelegenheid om ook het reisdagboek bij te werken.

Morgen rijden wij verder richting Broome.

• 14 November 2016 - 07:41

Dolf En Karoly:

mooie rok heb je aan Joop!

• 19 November 2016 - 21:24

Ron:

Lekker snel, Dolf&Karoly. ;-) :-);-) :-);-) :-);-) :-);-) :-)

Een bericht van 9 november 2016( | Door: JoopenMarianne ) plaats je pas op 14 november 2016 07:41 ( Door: dolf en karoly)

Groetjes Ron

• 06 December 2016 - 21:31