Van Perth naar Bunbury - 9 december - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu Van Perth naar Bunbury - 9 december - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

Van Perth naar Bunbury - 9 december

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

09 December 2016 | Australië, Bunbury

We hebben besloten om verder te trekken naar het zuiden en storten ons om 8.30 in de spits van Perth. Die verkeersdrukte is wel even wennen. De Tomtom doet zijn best, maar toch rijden we verkeerd. Gelukkig komen we meteen bij een Aldi, waar we onze voorraden kunnen inslaan. Ook de bakker heeft heerlijke worteltjes taart, jawel die van de mop.

We hebben een aantal mooie en interessante stops gemaakt onderweg: het mooie strand bij Kwinana, de drukte en vele nieuwbouw in Mandurah en het rustige Lake Clifton met zijn thrombolites en prachtige blauwe water.

Naast drukker, is de omgeving groener en er staan meer hoge bomen dan ten noorden van Perth.

Na een tocht van 211 km zijn wij neergestreken op een Big4 camping in Bunbury, Koombana Bay Park. Langs de kant van een drukke kustweg. Wel wat lawaaiig, maar verder goede voorzieningen met het oceaanstrand aan de overkant van de weg en winkels op loopafstand.

We waren aan wat rust toe en zijn een paar dagen in Bunbury gebleven.
10 december was een mooie, warme dag. Zijn naar het strand geweest voor een afkoelende duik. Verder veel gelezen. 's Middags langs de tourist information gewandeld. Daar hebben we heel veel info ge-kregen over het zuidwestelijk deel. Is veel te zien en de afstanden zijn niet groot.

De zondag daarop zijn we naar het Dolphin Discovery Centre gegaan. Dat is vlakbij de camping. We zijn met een boottocht mee geweest naar de dolfijnen. In deze baai komen veel bottlenose dolfijnen voor. Een groep vrouwtjes met jongen verblijft hier in een ondiep gedeelte, waar de jongen veilig zijn en kunnen leren hoe ze vis moeten vangen. Ook is er een deel waar de mannetjes komen. Die gaan daar verbanden aan en jagen samen op vis. Als de tijd rijp is dan paren ze met dat vrouwtjes. De mannetjes trekken daarna weer naar de oceaan. Dit doet zich voor in de periode december-januari. We waren er dus in de goede tijd.
Veel dolfijnen gezien. Was heel leuk maar wel lastig om daar goede foto's van te maken.

Aan het eind van de middag zijn we naar de art galery van Bunbury gegaan. Kunst van West-Australische kunstenaars. Is gevestigd in een oud nonnenklooster. We hebben een tijdje met de dame die dienst had staan praten. Was interessant.

Toevallig vond 's middags het jaarlijkse kerstevenement plaats. Vanaf 15.00 uur kerstmarkt met veel eten en activiteiten voor kinderen. Om 17.30 begon de kerstparade. Dat was een optocht van alle lokale verenigingen. Veel mensen op de been.
De dag werd afgesloten met optredens van kerstkoren. Ook zagen we een groep die acrobatische sprongen uitvoerden. Het zag er allemaal heel gezellig uit. We zijn om half 8 weggegaan. Het had 's middags al geregend en de lucht zag er erg dreigend uit. We wilden niet op die plek in een onweersbui terecht komen.

• 11 December 2016 - 12:49

Marion:

Aldi ???????? :-) :-) :-) Ook daar? En een worteltjes taart, Mmmmmmmmm.

Geniet maar even van wat rust en wat een prachtige foto weer.
    Wil wel even om een hoekje kijken :-)
    Nog vele veilige kilometers.