Abrolhos eilanden - 5 december - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu Abrolhos eilanden - 5 december - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

Abrolhos eilanden - 5 december

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

07 December 2016 | Australië, Geraldton

Op 5 december, Mariannes verjaardag, hebben we een uitstapje gemaakt naar de Abrolhos eilanden. Om 9 uur stapten we in een klein vliegtuigje van Geraldton Air Charter.
Onze piloot kwam uit Hongkong en heette Clarence. Naast ons nog 4 deelnemers: een ouder echtpaar uit Perth dat een halve dag geboekt had en een stel uit Zwitserland dat net als wij voor het dagpro-gramma hadden gekozen.

De vlucht is heel goed verlopen. Ondanks de stevige wind weinig heen en weer/op en neer bewegin-gen van het vliegtuigje. We kregen eerst een rondvlucht over Geraldton en daarna vlogen we over zee naar de Albrolhos eilanden. De route voerde langs verschillende eilanden en plekken waar schepen schipbreuk hebben geleden. Het bekendste daarvan was de Batavia. Het schip zelf ligt er niet meer, maar je kunt wel de plek zien waar het heeft gelegen. Het fort van Wiebe Hoyes, de leider van de groep die de muiters op een afstand wist te houden, was ook te zien. Zo wordt geschiedenis levend.

Wij zijn geland op West Wallabi eiland. Daar stond nog een vliegtuigje dat door 2 andere piloten van Geraldton air charter daarheen was gevlogen. Bij turtle bay shelter werden wij opgewacht door de bemanning van dat vliegtuigje. Koffie/thee en wat lekkers stond daar voor ons klaar. Ze hadden ’s morgens gehoord dat dat wij op deze manier Mariannes verjaardag vierden. Ze hadden gezorgd voor een verjaardagstaart en er was zelf een kaarsje om uit te blazen. Heel leuk.

Daarna zijn wij gaan snorkelen bij het rif. Om 12.00 uur was er lunch met een broodje, vleeswaren, rauwkost en fruit. Heel goed verzorgd allemaal. Na de lunch is het paar uit Perth vertrokken met het andere vliegtuigje en een van de piloten.

Wij zijn samen met het Zwitserse stel en de andere 2 piloten gaan wandelen. Hebben wallabi’s, een Osprey, hagedissen, aalscholvers, zwarte reigers en nog meer vogels gezien.

We konden daarna nog een keer snorkelen waarbij we 2 roggen tegenkwamen en toen was het tijd voor de terugvlucht. Om 15.30 uur waren we weer op het vliegveld. We zijn even boodschappen gaan doen om de voorraden aan te vullen, hebben een ijsje gegeten bij de haven en zijn toen naar het res-taurant aan zee, dat de Dome heet, gaan eten. Lekker en heel plezierig allemaal. Een hele leuke manier om je 65ste verjaardag te vieren.

• 07 December 2016 - 20:22

Marion:

Wowwwww zo'n verjaardag krijg je nooit weer.
    Top hoor.
    En die zee.......prachtig!