Van Horrocks naar Geraldton - 1 december - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu Van Horrocks naar Geraldton - 1 december - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Omarjopa Rek - WaarBenJij.nu

Van Horrocks naar Geraldton - 1 december

Blijf op de hoogte en volg Omarjopa

02 December 2016 | Australië, Geraldton

Toen we net onderweg waren, ongeveer 5 km bij Horrocks vandaan, zijn wij gestopt bij aboriginal grotten. Daar waren tekeningen te zien en dat klopt. Je ziet handen en een boemerang. Hier woonde het Nanda volk. Het is onbekend hoe oud deze tekeningen zijn. Kunnen recent zijn, maar ook honderden jaren oud. Niemand die het weet. Was toch leuk om te daar te zijn.

Na een korte rit van 111 km kwamen we om 11.30 aan in Geraldton. Na een bezoek aan de tourist information hebben wij ons geïnstalleerd op Belair Gardens Caravan Park. Daar hebben we een ruime schaduwplek en er is wifi. Ziet er goed uit. De camping ligt op een schiereilandje vlakbij de vuurtoren. We staan dus weer vlakbij zee.
Er is ook een redelijk groot centrum (4,5 km hier vandaan) met 2 shopping centra. We hebben dus weer wat boodschappen kunnen doen.
Ook hier een hele harde wind (mag wel wat minder). We hebben boodschappen gedaan, eten klaargemaakt en zijn 's avonds over het strand naar de vuurtoren gelopen. Daar was een mooie zonsondergang te zien.

Op het nieuws hoorden we dat het fris is voor de tijd van het jaar. Vorige week was het hier 40 graden en nu overdag 23 graden en ’s nachts 13. Dat is best aangenaam.

Wij blijven hier een paar dagen. Er is genoeg te doen en te zien in de stad. En het is wel lekker om een paar dagen op dezelfde plek te zijn. Kan er ook weer wat was weggewerkt worden.

Op 2 december zijn wij om 10.00 uur richting centrum gegaan, een wandeling van ongeveer 50 minuten. Daar hebben wij het Memorial van Sydney bezocht. Een mooi opgezette herdenkingsplek voor de bemanning van HMS Sydney dat in 1941 voor de kust tot zinken is gebracht door een Duits schip dat zich had vermomd als Nederlands handelsvaartuig. De volledige bemanning is toen omgekomen. Een mooie plek. Het Duitse schip is ook gezonken, maar een deel van die bemanning heeft het overleefd.
Daarna naar de kathedraal gewandeld, de art galerie bezocht en tot slot naar het museum gegaan. In het museum werd een 3D film getoond van beide gezonken schepen. Die liggen op 2,5 km diepte hier voor de kust. Ook in dit museum veel aandacht voor de schipbreuk en muiterij van de Batavia.

3 December, ’s morgens naar de vuurtoren Point Moore Lighthouse (1873) gewandeld. Ook bij het Lion Point uitzicht naar zeeleeuwen gezocht. Helaas niet te zien en daarna de verrekijker ook niet meer. Daar hebben we vast iemand gelukkig mee gemaakt.

Vervolgens met de camper naar Coles om boodschappen te doen. Het was daar enorm druk. Mensen zijn al druk kerstinkopen aan het doen. Afgeladen wagens in de rij bij de kassa. We vallen wel uit de toon met ons kleine mandje met boodschappen.

’s Middags naar het Pages strand bij de camping geweest. Joop heeft geprobeerd te snorkelen maar er was niets te zien. Zand en veel zeewier. Langs de kustlijn ligt een dikke laag zeewier. Verder relaxt op de camping.

• 02 December 2016 - 17:16

Joke :

Vanuit koud Nederland volg ik jullie; een prachtige reis, interessante verhalen en details. Zoek alles op de kaart op.
    Marianne + familie alvast van harte gefeliciteerd. Groetjes Joke

• 03 December 2016 - 19:32

Metje:

Wat een prachtige reis maken jullie. Plezierig om te lezen. Marianne vast gefeliciteerd met je verjaardag.
    Liefs van jullie schoonzus en zus.

• 05 December 2016 - 08:14

Dolf En Karoly:

hi Marianne.

hier is het 8 uur 's morgens.

dus van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

groetjes

DenK

• 05 December 2016 - 09:43

Jeannette En Jos:

Hallo Marianne en Joop .
    Marianne van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Hiep Hiep hoera.Wat een mooie reis geweldig en wat een kilometers.Leuk om jullie zo te volgen.Nog heel veel plezier.
    Groeten Jeannette en Jos.

• 05 December 2016 - 22:28

Ron En Astrid:

Hoi Marianne(en Joop natuurlijk ook),

Vanuit een koud Nederland op Sinterklaasavond van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Groetjes, Ron

• 06 December 2016 - 21:12

Marion:

Alsnog van harte.
    Lekker in de zon en een glaasje je verjaardag vieren.
    Best een beetje jaloers hoor.
    Maar ook gaaf om jullie zo te volgen.
    Liefs,
    H&M